دال ترید

5 نکته مهم برای معامله جفت ارزهای پرنوسان

نوسانات بخش جدایی ناپذیر معامله گری بخصوص در بازارهایی مانند فارکس و ارزهای دیجیتال است، این نوسانات می توانند منطقی و یا غیرمنطقی باشند؛ هیچ قانون مشخص و معینی برای آن ها وجود ندارد و ما باید تلاش کنیم که خودمان را به ابزارهای لازم در برابر این نوسانات تجهیز کنیم.

تنظیم سایز و حجم معامله

تنظیم حجم معامله شاید یک موضوع جدید برای شما نباشد، این موضوع توسط بسیاری از هج فاندها و معامله گران حرفه ای بررسی می شود و به طور گسترده ای در مورد آن بحث می شود.
سوای این که مدل کاری و معاملاتی شما تصمیم محور و یا کمی است باید به این نکته توجه ویژه ای بکنید، زمانی که شرایط بازار به یک باره تغییر می کند و معادلات به هم می ریزد و مدل های مختلف از هم می پاشند، این که شما حجم معاملاتی خود را با اصول دقیق مدیریت معاملات و همچنین محتاطانه تنظیم کرده باشید، می تواند تا حد زیادی فشار را کنترل کند و کاهش دهد تا زمانی که شرایط مقداری آرام شود و بتوانید تصمیم جدیدی برای معامله خود بگیرید.
مدل های مختلفی برای مدیریت سرمایه و همچنین انتخاب بهترین حجم معاملاتی متناسب با سبک معاملاتی شما، حساب شما، شخصیت شما و … وجود دارد که این موضوع به صورت تخصصی در دوره مدیریت ریسک و سرمایه کریس کاپری بررسی شده است.

مرور کتابخانه تاکتیک ها و استراتژِی های خود

معامله گران در واقع باید متخصص حل مسئله باشند و زمانی که پارامترها به ظرز وحشتناکی دچار تغییر می شوند باید بتوانید بهترین و هوشمندانه ترین تصمیم ممکن را بگیرید.
بدون شک برخی از تاکتیک های معاملاتی در بازارهای با نوسانات بالا بهتر از بقیه  عمل می کنند، اما اینکه انتخاب شما کدام تاکتیک باشد بستگی به قدرت و توانایی حل مسئله شما دارد، در کتابخانه خود جستجو کنید و ببینید کدام تکنیک در چنین شرایطی می تواند خروجی بهتری را به شما ارائه دهد، اما یک نکته  همواره مهم است و نسبت به همه چیز اولویت دارد:

اصول اساسی سبک معاملاتی شما همچنان پایدار خواهد بود.
همچنین، تمام تجربیات خود را یادداشت کنید و از موقعیت های مختلف تعداد زیادی عکس به همراه توصیف شرایط تهیه کنید و برای خود بایگانی کنید تا در آینده بتوانید برای شما یک مرجع عالی و عملیاتی باشد.

از احتیاط بیشتری استفاده کنید، اما نه بیش از حد
وظیفه شما به عنوان یک معامله گر، پذیرش سطح معینی از ریسک است، اما ممکن است در آن واحد تمام روش های معاملاتی صحیح و تست شده شما شکست بخورند و همه چیز به هم بریزد، و این طبیعت بازاری است که در آن فعالیت می کنیم و فقط مختص به شخص شما نیست.
در شرایطی که در چنین موقعیتی قرار بگیرید، خواسته خود را کمتر کنید، اما هرگز کار عجولانه و نسنجیده ای را انجام ندهید.
در این شرایط مدیریت موقعیت پیش آمده بسیار مهم است، این که دچار ترس و اضطراب نشوید و تصمیم اشتباهی نگیرید و سعی کنید بهترین مهره ممکن را در صفحه شطرنج جابجا کنید که مقداری از فشار وارده را کاهش دهد.
مدیریت معاملات و سرمایه ابزاری است که می تواند نجات بخش شما باشد.

در اینجا می توانید راجع به استراتژِی معاملاتی، بیشتر مطالعه بفرمایید.




تنبلی بیشتر باعث ایجاد مشکلات می شود تا حل آن ها

در شرایطی که دچار نوسانات غیرمعمول و وحشتناک می شوید باید به خودتان بگویید « این زمانی نیست که سهل انگاری کنید »
قبل از روز معاملاتی تمام حرکات مناسب و احتمالی را دسته بندی کنید و برای هرکدام از آن موقعیت ها برنامه ریزی کنید.
همه چیز را یادداشت کنید، تمام رویدادهای خبری را بخوانید و  از همه سناریوهای ممکن برای جریان سفارشات پنهان روی چارت آگاه باشید، تمام سطوح و نواحی مهم را برای خود مشخص کنید.
همه ما فقط انسان هستیم و یک معامله گر خرده فروش در بازار، پس تنها اطلاعات محدودی در دسترس ما هست، تلاش کنید که اطلاعات محدود خود را درست به کار ببرید.

« تعصب به سرنوشت، راه تنبلانه ای برای پذیرش امری ناگزیر است » ناتالی کلیفورد بارنی




اصول اولیه و اساسی را نادیده نگیرید.

باید به یاد داشته باشید که اصول اساسی همچنان اعتبار خود را حفظ می کنند حتی اگر در شرایط غیرعادی از بازار قرار بگیریم.
در مارکت  پشت هر رخدادی دلیل و فلسفه ای نهفته است، تاکتیک ها ممکن است شکسته شوند اما اصول خود را حفظ می کنند.
شناسایی مناطق کلیدی، الگوهای قیمتی، خطوط روند و غیره اصولی هستند که در بازار وجود دارند، این اصول پابرجا خواهند ماند، مادامی که نگاه و انتظار ما از آن ها منطقی و درست و علمی باشد.
باید قبول کنیم که بازارهای مالی، جایی است که بسیاری از سناریوها و ذهنیت های ما را به هم می ریزد و  ممکن است در بسیاری از موارد برخلاف خواسته ما عمل کنند، اما نکته ای که وجود دارد نحوه برخورد ما
با چنین موقعیت هایی است که ممکن است به صورت روزانه با آن ها روبه رو شویم.
آکادمی دال ترید با ترجمه دوره های علمی و تخصصی از مدرس هایی که تجربه و دانش آن ها ثابت شده است در تلاش است تا بتواند در جهت رشد و پیشرفت شما در دنیای معامله گری قدم بردارد.
کریس کاپری و استیو دبلیو اساتیدی هستند که ما دوره های آن ها را به بیش از 1000 نفر دانشجو معرفی کرده ایم و اکثر آنها در این مسیر به موفیقت های خوبی رسیده اند.
مطمئنا هیچ چیز مطلقی در بازارهای مالی وجود ندارد، اما ما برای هر روز بهتر شدن تلاش می کنیم.


خروج از نسخه موبایل