نماد سایت دال ترید

8 منبع لازم برای ساخت ذهنیت معامله گری، مدیتیشن و تقویت ذهن

چند شب پیش، در تورنتو یک سمینار داشتم.
در این جلسه در مورد علوم اعصاب، تصویر ذهنی، ذهنیت معامله گری و ناحیه ی آرامش حرف زدم که تاثیر بسزایی روی حضار گذاشت.
یکی از آنها بعدا بهم ایمیل داد و سوال زیر رو ازم پرسید:
ممنون میشم اگر چندتا منبع خوب برای ساخت ذهنیت معامله گری، مدیتیشن بودایی و رشد شخصیت بهم معرفی کنی.
سوال خیلی خوبی بود، چون هدف من از این کارها هم اینه که بتونم تاثیر مثبتی روی افراد بذارم.
اینکه بتونید ذهنیت و نحوه ی تفکر فردی رو تغییر بدید کار ساده ای نیست.
بیشتر مردم تمایل دارن مدام اشتباهات شون رو تکرار کنند، این کار هم در معامله گری زیاد رخ میده و هم در زندگی شان.
علت آن هم برمیگرده به اینکه شما برای تغییر ساختارهای ذهنی تان باید تلاش و انرژی زیادی رو صرف این کار کنید.
اگر شما بتوانید این تغییر را در خودتان ایجاد کنید، تاثیرات مثبت آن را حتما در زندگی تان مشاهده خواهید کرد؛ مثلا من خودم بارها پیش آمده که صرفا ملاقات با فردی منجر شده که من تغییرات بسزایی در خودم ایجاد کنم و در نتیجه ی این تغییرات، اثرات مثبتی در زندگی ام تجربه کنم. این تغییرات و این تاثیرات می تواند فواید بسیار زیادی برای معامله گری و ساخت ذهنیت موفق معامله گری ما داشته باشد.
در جواب سوال این دوستمون، تصمیم گرفتم که 8 منبع لازم برای ساخت ذهنیت معامله گری، مدیتیشن بودایی و تقویت ذهن و رشد شخصیت معرفی کنم.

سایت calm.com

خب، به نظر شما کار این سایت چیه؟ در این وبسایت میتونید کلی موسیقی آرامش بخش پیدا کنید که در پس زمینه ی این موسیقی ها میتوانید صداهای آرامش بخش دیگری اضافه کنید.
صداها میتوانند تاثیرات بسزایی بر روی امواج عصبی شما و مقدار تنفس و ضربان قلبتان داشته باشند. موسیقی های کسانی مثل موتزارت و بتهوون میتوانند در این زمینه فواید بسزایی داشته باشند و کمک به تشکیل امواج آلفا کنند که به طور تقریبی بین 4 تا 10 هرتز هستند و هدفشون اینه که ذهن شما را در حالی که هنوز فعاله آرام کنند.
من خودم به شخصه از این سایت صبح ها قبل از شروع روز کاریم استفاده میکنم و سعی میکنم که قبل از شروع معامله گری شرایط آرامش بخشی برای خودم ایجاد کنم.
آهنگ ها و موسیقی های پس زمینه ی زیادی در این سایت وجود دارد که می توانید بنا به سلیقه ی خودتان هر کدام از آنها را گوش بدید.

سایت Lion’s Roar

سایت Lion’s Roar ، یک وبسایت عالی برای یادگیری مدیتیشن، بودیسم و دیدگاه های مختلف در مورد فرهنگ و زندگی است.
در این وبسایت، نیازی نیست که حتما تفکرات بودایی داشته باشید تا از مطالب این سایت مستفید بشید.
سرتیتر این وبسایت، خرد بودایی برای دنیای امروزه است و من در این وبسایت مقالات و کتاب های مفید زیادی پیدا کرده ام که میتونند دیدگاه های فوق العاده ای به شما در مورد چالش های روزانه ای که با آنها درگیر میشوید به شما بدهند.

کتاب Change Your Brain, Change Your Life اثر Daniel Amen

دکتر آمن نویسنده کتاب Change Your Brain, Change Your Life ، جزو پیشگامان محققینی است که تحلیل SPECT را روی مغز انسان ها اجرا کرد؛ ایشون بیش از 80 هزار مغز انسانی رو تحلیل کرد و توانست طی تحقیقاتش دید کاملا متفاوتی در مورد کارکرد و سلامتی ذهن به ما بده.
کتاب ایشان به نام ذهنت رو تغییر بده تا زندگی ات تغییر کنه، به خوبی تاثیرات ذهن در رفتارهای ما را نشان میده. ایشون همچنین در یکی از سخنرانی های تد تالک نکات فوق العاده ای در مورد تقویت ذهن و سلامتی ذهن بیان میکنند.

برنامه ی Lumosity

امروزه کلی باشگاه بدن سازی برای تقویت جسممون وجود داره، ولی آیا باشگاهی هم برای تقویت ذهن وجود داره؟
برنامه ی Lumosity که توسط عده ای متخصص اعصاب طراحی شده توانسته که فعالیت هایی جذاب و مهیج برای تقویت ذهن ایجاد کنند.
خیلی از دانشجوهایم، هر روزه از این برنامه استفاده می کنند و نشان داده اند که هر روزه عملکردشون داره بهتر میشه و گفته اند که به مرور هم حافظه مون تقویت شده، هم تمرکزمون بیشتر شده و هم سرعت پاسخگوییمون سریع تر شده.
ذهن شما هم همانند بدنتان نیاز به تمرین و ورزش داره. با این برنامه، طی فعالیت های هدفمندی میتوانید روی حافظه و سرعت عملکرد و توانایی حل مسئله و خیلی چیزهای دیگه کار کنید.

کتاب Wheat Belly(شکم گندمی)

چی گندمی؟!
شکم!
همانطور که شاید حدس هایی زده باشید، کتاب Wheat Belly(شکم گندمی) ، در مورد گندم و تاثیرات گلوتن بر روی سیستم گوارشی و عصبی ما هستش.
این کتاب برای من واقعا آگهی بخش بزرگی بود، چون من از آنجایی که یک کم ریشه ی ایتالیایی هم دارم عاشق نون برشته ام و تقریبا هر روزه در برنامه ی غذایی ام قرار داشت.
نمیدونم چجوری لذتی که هنگام گاز زدن نون برشته رو دارم برای شما بیان کنم. ولی مهم تر از این لذت ها، سلامتی دستگاه گوارش و عصبی ام هستش.
من کسانی که عاشق نون برشته هستند رو میشناسم وقتی که این متن رو میخونن شاید بگن داری از خط قرمزمون رد میشی و دیگه به من نگو که برای معامله گری چی بخورم چی نخورم. 🙂
برهمین اساس من هیچی نمیگم و فقط میگم که خودتون برید و این کتاب رو بخونید و بعدش هر نتیجه ای که کسب کردید من به نتیجه گیری شما احترام میذارم.

کتاب چگونه مدیتیشن انجام بدیم اثر Pema Chodron

خانم Pema Chadron یک معلم غربی بودایی است که تبحر خاصی در آموزش مدیتیشن و آموزه های بودایی دارند.
زیرعنوان این کتاب نوشته راهنمای تمرینی جامع دوست شدن با ذهنتان؛ کار ما در معامله گری هم همینه که با ذهنمان دوست بشیم. ما نمیتوانیم که خودمان را شکست بدیم، باید سعی کنیم که خودمان رو بسازیم و تصویر ذهنی خوبی از خودمان ایجاد کنیم.
ما باید یاد بگیریم که چگونه به ذهنمان خارج از آموزه های غربی فکر کنیم و روش های حرف زدن در مورد احساسات مان را یاد بگیریم.
روانشناسی غربی امروزه داره به وسیله ی دانش عصب شناسی مدرن و روش های تفکر و مدیتیشن شرقی جایگزین میشه.
هدف این کتاب هم آموزش مدیتیشن به زبانی ساده و کاربردی برای زندگی روزمره ی شماست. اگر شما میخواهید که بیشتر با ذهنتان دوست بشید و ذهنتان را وادار به کار کردن برای خودتان کنید، مدیتیشن بهترین راه حل است.
حتما این کتاب رو هم بخونید، که در این کتاب راه ها و روش ها و نکات بسیار مفیدی بیان کرده اند.

مستند گذر از کرم چاله (Through The Wormhole)اثر مورگان فریمن

آره منظورم مورگان فریمن مشهوره؛ ایشون یک مستند عالی به نام گذر از کرمچاله دارن که میتونید از وبسایت های مختلف نگاه کنید.
در این مستند موضوع های جالبی را بررسی می کنند و سوالات مهمی هم در ذهنتون ایجاد میکنند. مثل:
چه چیزی باعث میشه که ما اینگونه رفتار کنیم؟
رمز و راز ناخودآگاه
آیا واقعا شانس وجود دارد؟ (به احتمال زیاد معامله گرها عاشق این بخش باشند)
آیا مغز ما قابل هک است؟

مطمئنم که از این مستند خوشتان خواهد آمد و بسیاری از گفته ها و تحقیقات علمی که انجام شده، تفکرات و اعتقادات شما رو به چالش میکشه.

دوره ی مدیریت ریسک و سرمایه و احساسات و دوره ی ذهنیت برتر معامله گری

یه لحظه وایسید…
آیا من میتونم دوره ی خودم رو به عنوان منبع معرفی کنم؟
آره چرا که نه.
من بیش از بیست ساله که دارم در حوضه ی علوم اعصاب مطالعه میکنم و بیشتر تمرکزم هم روی ارتقای عملکرد شناختی بوده.
بیش از 15 سال هم هست که دارم هر روزه مدیتیشن میکنم و یک دوره ی یک ساله ی مدیتیشن رو هم گذرونده ام و از این توانایی به وفور در معامله گری ام استفاده کرده ام.
در طول این مدت هم همه اش با یک معلم کار کرده ام و این معلم هم همیشه من رو به چالش میکشید و مدام ناحیه ی امنی که برای خودم ساخته بودم رو به چالش میکشید و به من کمک کرد که به مرور خودم رو موفق تر کنم.
در سال 2014 بیش از 700 ساعت روی ساخت این دوره کار کرده ام و هدفم از این دوره ها هم تنها یک چیز بوده و اون هم اینه که شیوه ی تفکر، عملکرد و معامله گری شما رو تغییر بدم.
دانشجویانی که در این دوره شرکت کرده اند، کاملا دید و ذهنیت متفاوتی نسبت به معامله گری کسب کرده اند.
اونها در طی این دوره پی به مشکلات و چالش هایی که داشته اند برده اند و از آموزه های این دوره توانسته اند نقاط مثبت خود را تقویت و نقاط ضعف شان را بهبود ببخشند.
خیلی از دانشجوهایم با دیدن این دوره، عملکرد معاملاتی شان تغییر چشم گیری پیدا کرده و حتی بعضی از دانشجوهایم گفتن که میخواهن همین آموزه ها رو به فرزندانشون یاد بدن.
آیا این 8 منبع برای شما مفید بوده؟
آیا شما منابع دیگری برای تقویت ذهن و رشد شخصیت میشناسید؟
حتما نظرات و انتقاداتان را با ما در میان بگذارید.

خروج از نسخه موبایل