نماد سایت دال ترید

قدرت مخرب انتقام جویی از بازار

حس انتقام غیر ضروری ترین و خود تخریبی ترین الگوی رفتاری است که معامله گر فارکس می تواند در آن وارد شود. با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران، اغلب می توانند خود را در معرض این اجبار به ظاهر غیر قابل توقف برای ادامه معاملات قرار دهند.
حتی در اعماق یک روند رو به ضرر بی پایان.
بنابراین چه چیزی در درون ما وجود دارد که به نظر نمی رسد جلوی این چرخه معیوب را بگیرد؟ آیا علائم هشدار دهنده ای وجود دارد که باید مراقب آن باشید تا قبل از شروع جلوی آن را بگیرید؟ و چه می توانیم بکنیم تا از فضای سرسام آور و مضر آن خارج شویم؟

چرا ما دچار انتقام جویی از بازار می شویم؟

پاسخ ساده است: غرور،همراه با استرس فاحش. مهم نیست که معامله گران فارکس چقدر ادعا می کنند کنترل ذهن خود را دارند و کنترل همه چیز را در دست گرفته اند ، در پایان روز، باید به یاد داشته باشیم که همه ما انسان هستیم.
یک معامله گر پرشور که پوزیشنی باز کرده است،چیزهایی علاوه بر پول خود سرمایه گذاری کرده است. او وقت ، تحقیقات و ایمان خود را ، هم در خود و هم در بازارها سرمایه گذاری کرده و در این راه صرف کرده است. بنابراین ضرر می تواند از نظر روانشناختی و بله ، حتی از نظر فیزیولوژیکی تأثیر بسزایی در او بگذارد!

در حین انتقام جویی از بازار، در بدن چه اتفاقی می افتد؟

کورتیزول هورمون مربوط استرس در بدن ما است، و ضررها ، به ویژه ضررهای پی در پی، می توانند به طور قابل توجهی تولید کورتیزول را تحریک کنند. این تقریباً بلافاصله توانایی ما در تصمیم گیری منطقی را به خطر می اندازد.
کورتیزول اضطراب ما را دامن می زند، ما را به حالت وحشت در می آورد و قضاوت ما را آلوده می کند. مغز ما به حالت “بجنگ یا بمیر” می رود و اولویت اصلی آن جبران آسیب و بازیابی ضرر و زیان ما است.این ما را وادار می کند معاملات تکان دهنده ای را که نه در مورد آنها فکر کرده ایم و نه در برنامه بزرگتر مدیریت ریسک خود در نظر گرفته ایم ،انجام دهیم.

چگونه به دام انتقام جویی می افتیم؟!

همه ما می توانیم احساس کنیم که شکست خورده ایم، زیرا به عنوان یک سرمایه گذار “ضرر” می کنیم. از این گذشته ، کار ما سرمایه گذاری موفقیت آمیز است.
بنابراین، اگر از نظر فنی در این زمینه “ناکام” هستیم ، شخصی نگرفتن و خود را مقصر ندانستن دشوار است.

اما این نوع منفی نگری که با استرس زیاد ایجاد می شود می تواند خیلی سریع ما را از کنترل خارج کند و کل روند ذهنی ما را بدزدد.

بنابراین در آخر چه اتفاقی می افتد؟

● ما خود را در خجالت و عصبانیت غرق می کنیم و از پذیرفتن ضررهای خود
خودداری می کنیم.

● ما روی پول از دست رفته تمرکز می کنیم، و وظیفه زندگی خود را برای بازگشت یا
انتقام گرفتن آنچه از دست رفته است، قرار می دهیم.

● ما خودمان را متقاعد می کنیم که باید در مقطعی ضرر ما جبران شود.

● ما همچنان به صورت ناامیدانه معاملات ضعیف تر را انجام می دهیم.

ناگهان، ما عمیقاً در چرخه معیوب “معامله ی انتقام جویانه”قرار گرفته ایم و نمی توانیم
متوقف شویم.

نحوه خلاصی از این تفکر مخرب

مهمترین کاری که باید انجام دهید وقتی در چرخه “معامله ی انتقام جویانه” هستید این است که تشخیص دهید که این اتفاق در حال رخ دادن است. اگر اخیراً متحمل ضررهای زیادی در بازار فارکس شده اید ، دست نگه دارید، افکار و احساساتی را که احساس می کنید بنویسید.

آیا احساس استرس ، اضطراب یا عصبانیت دارید؟
آیا برای یک پیروزی سریع احساس وحشت و بیقراری می کنید؟
آیا توانایی های خود را به عنوان یک سرمایه گذار زیر سوال می برید یا از یک
فرصت به فرصت دیگر می پرید؟

دلیل استراتژیکی و اصلی شما برای انجام آخرین معامله چه بوده است؟

اگر به هر یک از سولات بالا پاسخ مثبت دهید ، یا برای سوال آخر هیچ پاسخ منطقی ندارید،
پس باید دست به کار شوید.
فعالیت هایی را پیدا کنید که فوراً شما را از کامپیوتر دور کرده و مغزتان را دوباره تنظیم کنید. برخی از سرمایه گذاران مقداری ورزش می کنند یا برای یک وعده غذایی می روند، برخی دیگر مراقبه می کنند یا به رانندگی می روند.وقتی خود را آرام کردید، وقت آن است که به یک برنامه ریزی فکر کنید. شما می توانید همه موارد زیر را انجام دهید:

تمام معاملات را متوقف کنید تا زمانی که استراتژی معاملاتی خود را دوباره ارزیابی
کنید! این به این معنی است که قبل از سرمایه گذاری مجدد پول خود ، تحقیق بیشتر ،
تغییر استراتژی متناسب با آن و شاید آزمایش آن روی یک حساب آزمایشی در
MT4 را در دستور کار قرار دهید.

تا زمانی که برای دستیابی به روانشناسی چگونگی داشتن یک معامله سالم تلاش نکنید
از مدیران و مربیان خبره کمک بگیرید تا پول شما را مدیریت کنند.

از آموزش های معتبر استفاده کنید تا بتوانید در آینده با اطمینان بیشتر به معامله کردن
بپردازید، و یا می توانید از توصیه های فوری و آنلاین در پلتفرم های اجتماعی
مربوط به معامله گری استفاده کنید
.

به یاد داشته باشید که داشتن یک پاسخ احساسی اشتباه نیست. ما ربات نیستیم! از آن استقبال کنید، با آن آشنا شوید و از همه مهم تر ، به سرعت تشخیص دهید که این عادت عاطفی به صورت مخرب در می آید، و به درستی به آن پاسخ دهید. در ادامه به یکی از مهترین راه های مبارزه با چرخه ی معامله ی انتقام جویانه و رسیدن به یک ثبات ذهنی معامله گری می پردازیم.

ضررها را بپذیرید و یک معامله گر ثابت قدم باشید

یاد بگیرید که ضرر کنید. مهمترین چیز در کسب درآمد این نیست که سعی کنید هرگز ضرر
نداشته باشید.
(مارتی شوارتز).
قبول ضرر برای به دست آوردن ثبات معاملاتی یک پارادوکس جالب است.هرمعامله گر خوب ضرر و زیان را تحمل می کند؛ تفاوت بین یک معامله گر موفق و شکست خورده در درک چگونگی کنترل ضرر است. خواه قبول کنیم یا نکنیم ، ضرر و زیان جزئی جدایی ناپذیر در معاملات است.
معامله گران جدید اغلب قربانی معامله ی انتقام جویانه می شوند – اتفاقی که شامل تلاش برای بازپرداخت ضرر است، و اغلب اقدامات ریسک و منطق را کنار می گذارند. دیگران سعی می کنند ضرر و زیان را نادیده بگیرند و معامله ی خود را با رنج حاصل از ضررادامه دهند.هر دو روش، صرف نظر از استراتژی معاملاتی، باعث ناامیدی عاطفی می شوند و به ناچار حساب شما را تخلیه می کنند.

برنامه معاملاتی

ضررها مسئله نیستند ،وجود یک برنامه معاملاتی تعریف شده است که مهم است. داشتن برنامه به معامله گران کمک می کند تا در مواردی مانند مدیریت ریسک، مدیریت پول و سیگنال های ورود و خروج موفق عمل کنند. استراتژی معاملاتی، شامل برنامه کلی
است که جزئیات نقطه ورود / خروج را ذکر می کند، باید قبل از معامله مستقیم، از طریق آزمایشهای دقیق تست شده باشد.
معامله گران باتجربه استراتژی های خود را با آزمایشات جامع بررسی می کنند و تأیید می کنند کدام روش در کدام بازار بهترین عملکرد را دارد. این به آنها اعتماد به نفس می دهد که با سرمایه های مستقیم معامله کنند و از جانب ضررها احساس خطر نکنند.

آیا معامله کردن پذیرش ریسک است؟

معامله کردن پذیرش ریسک نیست، معامله کردن در معرض خطر انداختن سرمایه است، دو چیز کاملا متفاوت.معامله کردن، برخلاف تصور عمومی، یک حرفه درست / غلط نیست. در لحظه ای که معامله انجام می شود، معامله گران اغلب منتظر سود هستند، فقط به احتمال بسیارکمی به ضرر یا خطر احتمالی فکر میکنند. این یک اشتباه است، که منجر به ناامیدی و در نهایت از دست دادن بیشتر می شود.
پذیرش احتمال ضرر در معاملات، قبل از اجرای معامله، در این مقاله هدف ما است.
با تشخیص احتمال ضرر، تغییر در نقاط ورود و خروج معامله در شرایطی که موقعیت لایو بازار است اتفاق نمی افتد.
ریسک – دستور توقف ضرر – قبل از انجام معامله محاسبه و تأیید می شود، که مطابق برنامه معاملاتی کلی شما از طریق یک وضعیت عینی و بدون احساسات خالی انجام می شود.

مسئولیت پذیر باشید

زیان درمعاملات، همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، بخشی از معامله است.
پذیرش مسئولیت امری حیاتی است؛ بسیاری از ما این را نادیده می گیریم.
ما به جای قبول مسئولیت معامله ی بد، همه چیز را مقصر می دانیم ، جز خودمان؛ و تقصیر را گردن بازار ، کارگزار
، یا سرویسهای نمودار و غیره می اندازیم. این تحلیل شما و حساب شماست.
ضرر خود را ، به شرطی که یک ضرر کنترل شده باشد، در چشم انداز قرار دهید وراه خود را ادامه دهید. با فرض اینکه شما یک استراتژی آزمایش شده را معامله می کنید، فکر کردن به احتمال زیاد به شما کمک می کند تا با اثرات تلفات فردی از جمله استرس و ناامیدی مقابله کنید.
معامله گران با تجربه مقدار از پیش تعیین شده ای را که با آن راحت هستند ریسک می کنند و آن را به عنوان بخشی اجتناب ناپذیر از معاملات می پذیرند. آنها به سراغ معامله بعدی می روند، زیرا می دانند استراتژی کلی آنها از طریق آزمایش و سوابق درازمدت سودآور است.

راحت بودن و راحت نبودن!

برای اینکه به عنوان یک معامله گر موفق شوید ، باید خود را در موقعیت هایی قرار دهید که ضرر به همراه داشته باشد. این بخشی از شغل شما به عنوان یک معامله گر است.
شما به طور فعال در حال مبارزه با قدرتمندترین نیروهای بدن خود هستید: ناخودآگاه و خودآگاه.
شما کاملاً و به معنای واقعی کلمه بیشتر اوقات با خودتان می جنگید. نتیجه کلی این مقاله این است که ، برای موفقیت د ر معامله گری ، باید یاد بگی رید که به آسانی انتظار از دست دادن و ضرر در هر یک از معامله هایتان را داشته باشید. و اگر در هر شرایطی چه تازه کار هستید چه خبره، دیدید که حس معامله ی انتقام جویانه دارید، موثرترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که هیچ کاری انجام ندهید و از محل کار خود خارج شوید و طبق نظرات ما عمل کنید.
هدف کلی ما به عنوان یک معامله گر این است که بتوانیم به یک ذهنیت شفاف و موفق در معامله گری برسیم، در این مقاله می توانید 8 منبع لازم برای ساخت ذهنیت معامله گری را مطالعه کنید.
در دوره مدیریت ریسک و احساسات کریس کاپری، مفاهیم لازم جهت مدیریت ذهن و احساسات در معامله گری بیان شده است که می توانید با شرکت در این دوره آموزشی، این مهارت مهم را برای داشتن معاملات حرفه ای تر کسب کنید.


خروج از نسخه موبایل