بازده مطلق در بازارهای مالی

تعریف بازده مطلق

بازده مطلق، بازدهی است که یک دارایی در یک دوره زمانی مشخص به دست می آورد؛ این معیار به ارزش افزایی یا کاهش ارزش، به صورت درصد، برای یک دارایی مانند سهام یا یک صندوق مشترک در یک دوره زمانی خاص به دست می آورد، می پردازد.
بازده مطلق از بازده نسبی متفاوت است؛ زیرا به بازدهی یک دارایی خاص می‌پردازد و آن را با هیچ معیار یا شاخص دیگری مقایسه نمی‌کند.

چگونگی عملکرد بازده مطلق

بازده مطلق به مقدار سودی اشاره دارد که یک سرمایه‌گذاری به دست آورده است؛ همچنین با عنوان بازده کلی شناخته می‌شود.
 بازده مطلق سود یا زیانی که یک دارایی یا پرتفوی مشاهده کرده است، مستقل از هر بنچمارک یا استاندارد دیگری را اندازه‌گیری می‌کند. بازدهی می‌تواند مثبت یا منفی باشد و ممکن است به عنوان غیرهمبسته با فعالیت‌های بازار دیگر در نظر گرفته شود.

نتایج بازدهی نسبی و مطلق

بطور کلی، یک صندوق مشترک سعی در تولید بازدهی بهتر از همتایان خود، دسته بندی صندوق خود و  به طور کلی بازار دارد؛ این نوع مدیریت صندوق به عنوان رویکرد بازده نسبی به سرمایه‌گذاری در صندوق اشاره دارد.
موفقیت دارایی اغلب بر اساس مقایسه آن با یک بنچمارک انتخابی، استاندارد صنعتی یا عملکرد کلی بازار مشخص می شود.

به عنوان یک وسیله سرمایه‌گذاری، یک صندوق بازده مطلق سعی در کسب بازدهی مثبت با استفاده از تکنیک‌های مدیریت سرمایه‌گذاری است که از صندوق‌های مشترک سنتی متفاوت استفاده می‌کند. راهبردهای سرمایه‌گذاری بازده مطلق شامل استفاده از معاملات کوتاه مدت، آتی، بازار آپشن، مشتقات، آربیتراژ، و دارایی‌های غیر معمول است.
 بازدهی مطلق به طور جداگانه از هر معیار عملکرد دیگری بررسی می‌شود، بنابراین تنها سود یا زیان حاصل از سرمایه‌گذاری مدنظر قرار می‌گیرد.

تاریخچه صندوق‌های بازده مطلق

الفرد وینسلو جونز به عنوان بنیان‌گذار اولین صندوق بازده مطلق در نیویورک در سال ۱۹۴۹ شناخته شده است؛ در سال‌های اخیر، رویکرد بازده مطلق به سرمایه‌گذاری در صندوق یکی از محصولات سرمایه‌گذاری پر رشد در جهان شده است و به طور معمول به عنوان یک سبک مدیریت دارایی  شناخته می‌شود.

هج فاندها

یک هج فاند، یک شکل خاص از سرمایه‌گذاری نیست؛ بلکه یک سرمایه گذاری به صورت یک استخرسرمایه یا یک شرکت مسئولیت محدود (LLC) ساختاردهی شده است. یک مدیر صندوق هج فاند، با همکاری سرمایه گذاران خارجی ،سرمایه جمع می‌کند.

مدیر از این سرمایه بر اساس یک استراتژی اعلام شده که تنها شامل خریداری از سهام بلندمدت مانند سهام عادی است، برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند.

تصویر بیانگر فعالیت یک شرکت هج فاند یا مدیریت دارایی است.

هج فاندها ممکن است در حوزه‌های خاصی مانند املاک و مستغلات یا اختراعات تخصص داشته باشند و همچنین ممکن است در فعالیت‌های سرمایه گذاری خصوصی شرکت کنند؛ در حالی که هر کسی ممکن است در یک صندوق هج فاند سرمایه گذاری کند، شرکت‌کنندگان به طور سنتی سرمایه‌گذاران آگاه و پیشرفته هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *