می توانم حدس بزنم به دنبال دانلود یک دوره رایگان آموزش فارکس هستید !
قبل از هر چیزی می خواهم از شما سوالی بپرسم: « هدف شما از یادگیری فارکس و کلا بازارهای مالی چیست؟ »
به احتمال خیلی زیاد به دنبال یادگیری فارکس و سپس کسب درآمد دلاری هستید؛ به نظر شما چقدر احتمال دارد بتوانید به کمک یک دوره آموزشی به سوددهی و کسب درآمد برسید؟
می خواهم فقط برای یک روز واقع بین باشید؛ به نظر شما یک مدرس یا منتور، نکاتی که حاصل سالها تجربه اوست و به کمک آن ها سود کسب می کند را به رایگان در اختیار من و شما قرار می دهد؟
آیا  او برای دانسته ها و تجربیات خود هیچ ارزشی قائل نیست؟
موافقم، دوره های مفید و خوب رایگان در دنیای اینترنت وجود دارد! ؛ اما این دوره ها دارای نکاتی کلی و معرفی مفاهیم مقدماتی معامله گری هستند و هدف مدرس آشنایی شما با مفاهیم مقدماتی و سپس ارائه ادامه آموزش ها با پرداخت هزینه و شهریه است.
خودتان بگویید؛ تصور کنید شما دارای 15 سال سابقه مستمر در بازارهای مالی هستید و در آن کسب درآمد می کنید؛ آیا حاضر هستید تمام تجربیات و دانسته های 15 ساله خود را به رایگان به فرد یا افراد دیگری آموزش دهید؟ بدون هیچ چشم داشتی؟
اگر بله، آیا تمام تجربیات ارزشمند و سودساز خود را بیان می کنید؟  
اگر شما معامله گر باشید، پس هدف نهایی شما کسب سود است؛ حالا از هر طریقی که باشد، شما معامله گر هستید و در مقطعی تصمیم می گیرید دانسته ها و تجربیات خود را بفروشید و این حق کاملا طبیعی شماست.
ممکن است محتوای این مقاله باب میل شما نباشد اما اگر برای زمان و انرژی و مسیر خود ارزش قائل هستید و واقعا به دنبال یادگیری معامله گری و کسب درآمد هستید و قصد دارید که شغل شما معامله گری باشد، پیشنهاد می کنم 5 دقیقه زمان بگذارید و این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

چه دوره های آموزشی رایگان هستند؟

دوره های رایگان بازارهای مالی یا فارکس به چند دسته تقسیم می شوند:

دوره های آشنایی با بازار فارکس

این دوره ها، می توانند مفید باشند و برای یک یادگیرنده مبتدی حرف هایی برای گفتن داشته باشد.
ارائه چنین دوره هایی دارای اهداف مختلفی است، مثلا کسب آمادگی دانشجو برای دوره های پیشرفته تر
دوره رایگان مقدماتی کریس کاپری که در وبسایت آکادمی دال ترید ارائه شده است چنین ویژگی دارد و تلاش می کند که مقدمات لازم برای شروع دوره پیشرفته را به دانشجو ارائه کند، اما دوره پیشرفته دیگر رایگان نیست.
هدف دیگر ارائه دوره های مقدماتی رایگان می تواند جنبه تبلیغات داشته باشد و مدرس سعی می کند با ارائه یک دوره رایگان خودش را به مخاطب عرضه کند تا بتواند در آینده آموزش های بیشتری ارائه کند.
این یک منطق بازاریابی است و هیچ ایرادی هم ندارد، اما تا زمانی که حرفه ای بودن و صادقانه بودن در آن حفظ شود.
ارائه بخش هایی از آموزش در شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام هم چنین ویژگی هایی را دارد و هدف مدرس  کسب مخاطب و سپس ارائه خدمات است.
این دوره های آموزشی جهت آشنایی اولیه با بازار و فضای کاری و همچنین آشنایی با مدرس قابلیت بررسی کردن دارند و می تواند یک دیدگاه خوب به دانشجو بدهد.


دوره های رایگان که مدرس ادعا می کند کامل است

مشکل اصلی اینجاست، موقعیتی که شما باید دارای قدرت تمییز و تشخیص باشید و نسبت به جوانب مختلف آن آگاه باشید.
 دوره هایی که ارائه می شود و هدف مدرس جلب توجه شما و کسب اعتماد است تا بعدا بتواند از شما به عناوین مختلف استفاده کند؛ مانند تبلیغ بروکر، کانال سیگنال VIP و …
منبع درآمد این مدرس ها، معمولا همین مواردی است که عرض کردم، نه کسب درآمد از بازار
نمونه این دوره ها در ایران زیاد است و با یک سرچ ساده می توانید آن ها را پیدا کنید.
در این دوره ها، مدرس معمولا مفاهیمی را به صورت ناقص از یک دوره خارجی کپی می کند و آن را به عنوان استراتژی های شخصی به یادگیرنده عرضه می کند.
بهتر است از این دوره ها دوری کنید، زیرا اعتبار علمی محتوای دوره ها جای سوال دارد، چون مدرس معمولا تاریخچه مشخص و معتبری ندارد و حتی یک بار سازو کار یک هج فاند معامله گری را از نزدیک ندیده است.
یک قانون کلی را همیشه داشته باشید : « زمان خود را برای دوره ای سپری کنید که مدرس آن حداقل دارای بیش از 10 سال تجربه معاملاتی سودده باشد و سابقه معامله در سازمان های بزرگ معاملاتی و بانک ها را داشته باشد و یا به ساز و کار آن ها مسلط باشد، و گرنه 90 درصد محتوای دوره های آن ها با سرچ در گوگل یوتیوب به دست می آید »
هدف خود را فراموش نکنید : کسب درآمد از بازارهای مالی


آیا هر دوره رایگانی را باید مشاهده کرد؟ً!

قطعا خیر! ، شما قصد دارید یاد بگیرید که معامله کنید و از آن سود کسب کنید، غیر از این است؟
دوره های رایگان معمولا شما را به این هدف نمی رسانند، مگر موارد استثنا که  مدرس آن ها خارجی هستند و نکات خوب و کاربردی را در دوره خود بیان می کنند.
بدون اطلاع از نحوه کار و استیتمنت مدرس، هرگز دوره او را نبینید و یا این که قبل از مشاهده از او این موارد را مطالبه کنید.

طلا را به رایگان کسی نمی فروشد، و یا اکسیری که بتواند آهن را به طلا تبدیل کنید؛ پس سعی کنید واقع بین باشید و از توهمات واهی دوری کنید.

در اینجا لطفا مقاله « بهترین دوره آموزشی فارکس» را با دقت مطالعه کنید و سپس به ادامه مطالعه این صفحه بپردازید.


دوره های ترجمه شده فارکس آکادمی دال ترید

اگر مقاله « بهترین دوره آموزشی فارکس » را مطالعه کرده باشید، متوجه شده اید که برای انتخاب یک دوره مناسب آموزشی که بتوان از آن نتیجه گرفت و به سوددهی رسید، چه فیلتراسیونی را باید قرار دهید.
بر همین اساس پیشنهاد می کنم که دوره های معتبر ترجمه شده آکادمی دال ترید را که از بین 100 ها دوره و با وسواس بالایی انتخاب شده اند را مورد بررسی قرار دهید و اگر معیارهای لازم را داشتند در آن ها شرکت کنید و مسیر معامله گری خود را آغاز کنید.

دوره پرایس اکشن پیشرفته کریس کاپریدوره ایچیموکو پیشرفته کریس کاپری
دوره پرایس اکشن استیو دبلیودوره رایگان مقدماتی کریس کاپری
در این جدول دوره های ترجمه شده آکادمی دال ترید را مشاهده می کنید.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *